Dag 1 slut

Min första praktik dag är slut och jag är väldigt nöjd med stället jag blev tilldelat. Ankaret är ju inom psykiatrin och mer eller mindre en dagverksamhet så att dom ska ha något att göra på fritiden istället för att bara sitta hemma. Så man känner sig väldigt lyckligt lottad för det känns inte som att jobba utan mer att umgås som man skulle kunna göra när som helst.
Har idag blivit instruerad av vad praktikplatsen går ut på. För och främst så är det mycket köksarbete som ska skötas dom lagar maten där till dom som är där. Så det har jag sett hur dom gör sedan har jag blivit bedd om att fixa en hemlagad pizza någon dag. Det var den maten jag hade med mig hemifrån och då tyckte min handledare att det kunde ju jag laga till dom som är här.
Så det ska bli kul. Arbetet är väldigt fritt man gör mest det som deltagaren vill göra och idag har det mest varit hundra frågor om allt i mitt liv och jag har hört mycket om deras liv men det är kul. För det är ju verkligen inget svårt att få kontakt med dom sedan har det även blivit mycket Yatzy spel för det tycker dom är roligt. Ska även kanske baka någon dag med någon av deltagarna.
Sedan så kommer det bli så att jag kommer få vara på lite olika platser inte bara på Ankaret, för ankaret har ju samspel med många andra ställen oxå så någon dag ska dom se om jag kan få vara på hunddagiset och se hur dom har det där ute. sedan blir det kanske biltvätten men det är jag ju inte lika sugen på och så kan det bli någon dag för att vara på it cafet men jag vet i alla fall att nu ska jag mesta dels under mina två första veckor vara inne på ankaret sedan efter dom två kommer jag mestadels vara på legohuset för att se hur det går till där.

Ja dagen har varit mycket underhållande och min uppfattning om psykpatienter har ändrats med ängång.

Måste också få delge er om att jag och min älskling har idag varit tillsammans två år och jag har aldirg mått så bra som dom här två åren, Jag älskar honom bara mer och mer för varje dag som går.
Han var även så sött att han åkte iväg extra för att köpa rosor till mig han är då allt en charmig liten prick :)

Nu står älsklingen och lagar mat åt oss ska väl gå och hjälpa honom lite om det behövs sedan blir det en sväng ner till garaget och snacka skit med kent. Och efter det väntar det träning.

Ha det bra alla
//sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0