Jobbet

Jag vankar fortförande fram och tillbaka på Tjustgården som jag gjort dom senaste tre åren, springer som vikarie mellan alla olika grupper.
Jag har ju tyvärr inte nått upp så längt så att dom är tvungna att ge mig vikariat ännu men jag ska inte klagga tycker faktiskt fortförande att det är helt okej med att springa runt det ger mig mer glädje än att vara låst vid en och samma avdelning dag ut och dag in.
Visst skulle det vara skönt med att ha månadslön och veta när och var man ska vara hela tiden men ändå så trivs jag som jag har det.

Dom senaste 3 månaderna har jag ju haft ett vikariat på en avdelning för en tjej som varit sjukskriven, Det har verkligen varit toppen. Jag har haft mitt schema som jag gått på och jag har sluppit det där med att bli väkt på morgonen för att dom ringer in mig.
Den avdelningen har varit väldigt kul att vara på det är så himla roliga personer som jobbar där man har inte tråkigt någon gång.
Först så skulle jag bara ha varit där i en månad men sedan så vart det längre och längre vilket har varit himla skönt. så nu ska jag jobba på den avdelningen ons och Tors dom sista dagarna,
Kommer känna saknad från både personalen och vårdtagarna men jag ska ju inte så långt ska in på en annan avdelning och ha sommarjobb där från och med Fredag och sedan hela 3 månader framåt vilket blir hur skönt som helst för då hoppar man från ena schemat till det andra.

Sedan har vi ju det här med att kommunen saknar pengar så jag är lite orolig för vad som kommer hända med mig efter augusti om jag kommer få jobba något mer eller om dom är tvungna att dra in så himla mycket så att dom inte kan plocka in mig så mycket. Men får ta en sak i taget och jobba dessa 3 månader sen får vi se vad som händer. Håller i alla fall tummarna för att dom behöver ha mig efter det också

//Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0